Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

III sesja Rady Powiatu w Głubczycach - 12.06.2024 r.

Protokół III sesji Rady Powiatu w Głubczycach

z dnia 12 czerwca 2024 r.

Obrady rozpoczęto 2024-06-12 o godz. 14:00:55, a zakończono o godz. 18:47:26 tego samego dnia. Sesja odbyła się w Starostwie Powiatowym w Głubczycach, a obrady poprowadził Przewodniczący Rady Powiatu Radosław Gorzko.

W posiedzeniu wzięło udział 15 członków:

  1. Leszek Bac
  2. Bogdan Kulik
  3. Artur Czechowicz
  4. Radosław Gorzko
  5. Benedykt Pospiszyl
  6. Anita Juchno
  7. Tobiasz Gużda
  8. Irena Iglińska
  9. Edward Czyszczoń
  10. Mirosław Skoczylas
  11. Dariusz Kaśków
  12. Maciej Kozina
  13. Anna Kobierska-Mróz
  14. Bartosz Rudziński (radny dołączył do obrad w pkt 1)
  15. Wojciech Bernacki (radny złożył ślubowanie w pkt 1)

oraz Starosta Piotr Soczyński.

1. Otwarcie obrad. - 14:00:00

Pan Wojciech Bernacki złożył ślubowanie i został zaprzysiężony na radnego.

 

Nastąpiła zmiana quorum - 14:03:00

Liczba radnych obecnych na sali obrad: 15

Do sesji dołączył radny Bartosz Rudziński

 

Przewodniczący Gorzko na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach bierze udział 15 radnych, co stanowi kworum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodniczący udzielił głosu radnemu Tobiaszowi Gużdzie, który informując o obchodzonym 12 czerwca Dniu Służby Ochrony Państwa oraz pogrzebie żołnierza Pana Mateusza Sitka poprosił o uczczenie go minutą ciszy.

Minuta ciszy, którą radni powiatowi uczcili pamięć żołnierza zabitego na białoruskiej granicy.

2. Przyjęcie porządku obrad. - 14:04:00

Przewodniczący Gorzko odczytał porządek obrad wraz z rozszerzeniem:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu I sesji Rady Powiatu z dnia 7 maja 2024 r. oraz II nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu z dnia 21 maja 2024 r.
  4. Rozpatrzenie Raportu o stanie Powiatu Głubczyckiego za 2023 rok:
  1. dyskusja nad Raportem,
  2. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Zarządowi Powiatu w Głubczycach.
  1. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu powiatu wraz z informacją o stanie mienia powiatu głubczyckiego za 2023 rok:
  1. zapoznanie się z opinią RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2023 r.,
  2. zapoznanie się z opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu,
  3. zapoznanie się z opinią RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu,
  4. dyskusja nad sprawozdaniem finansowym i sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu głubczyckiego za 2023 rok,
  5. podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania
    z wykonania budżetu powiatu głubczyckiego za 2023 rok,
  6. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Głubczycach
    z wykonania budżetu powiatu za 2023 rok.
  1. Podjęcie uchwał w sprawach:
  1. wyboru Starosty Głubczyckiego,
  2. wyboru Wicestarosty Głubczyckiego,
  3. wyboru Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach,
  4. wyboru Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach,                             
  5. wyboru Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach,                             
  6. ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Głubczycach,
  7. powołania Komisji skarg, wniosków i petycji,
  8. powołania Komisji Administracyjno-Budżetowej,
  9. powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
  10. powołania Komisji Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,
  11. powołania Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Porządku Publicznego,
  12. zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głubczycach za 2023 rok,
  13. zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Głubczyckiego za
    2023 rok,
  14. zmian budżetu powiatu głubczyckiego na 2024 rok,
  15. zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
  16. wyboru przedstawiciela do Zgromadzenia związku powiatowo-gminnego pod nazwą POWIATOWO-GMINNY ZWIĄZEK TRANSPORTU „POGRANIECZE” z siedzibą w Głubczycach,
  17. powierzenia Gminie Kietrz realizacji zadania publicznego w zakresie przebudowy dwóch skrzyżowań drogi gminnej z drogą powiatową nr 1234O relacji DW 420 – Rozumice – Ściborzyce Wielkie – granica Państwa w miejscowości Rozumice (Przewodniczący poinformował, że wpłynął wniosek Zarządu Powiatu w Głubczycach o rozszerzenie porządku obrad o podjęcie w/w uchwały)
  1. Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej powiatu głubczyckiego.
  2. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy powiatu głubczyckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023.
  1. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Głubczycach.
  2. Interpelacje i zapytania radnych.
  3. Wnioski i oświadczenia radnych.
  4. Zakończenie obrad.

Przewodniczący zapytał czy radni mają uwagi do porządku obrad wraz z rozszerzeniem?

Radni nie zgłosili uwag.

Przewodniczący poddał rozszerzony porządek obrad pod głosowanie.

  • ZA (15):
    Bogdan Kulik, Mirosław Skoczylas, Radosław Gorzko, Anita Juchno, Benedykt Pospiszyl, Maciej Kozina, Artur Czechowicz, Irena Iglińska, Edward Czyszczoń, Anna Kobierska-Mróz, Bartosz Rudziński, Wojciech Bernacki, Tobiasz Gużda, Dariusz Kaśków, Leszek Bac
  • PRZECIW (0):
  • WSTRZYMUJE SIĘ (0):
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

Przewodniczący Gorzko poinformował, że 11 czerwca br. wpłynęła rezygnacja radnej Ireny Iglińskiej z członkostwa w Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Głubczycach. Następnie Przewodniczący odczytał aktualny skład Komisji Rewizyjnej: Przewodniczący - Mirosław Skoczylas, Zastępca Przewodniczącego - Maciej Kozina, Sekretarz - Edward Czyszczoń. 

3. Przyjęcie protokołu I sesji Rady Powiatu z dnia 7 maja 2024 r. oraz II nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu z dnia 21 maja 2024 r. - 14:09:00

Przewodniczący Gorzko zapytał czy radni mają uwagi do protokołów?

Radna Anita Juchno stwierdziła, że zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym w przypadku, kiedy nie ma urządzeń technicznych, głosowania powinny być imienne. Nie ma zapisów imiennych w protokole, stąd wątpliwość czy protokół jest prawidłowo sporządzony.

Natomiast w kwestii drugiego protokołu radna odniosła się do Statutu, który określa, co protokół powinien zawierać. I na ostatniej sesji nadzwyczajnej, na sesji, na której podejmowane były uchwały, nieomawiane na komisjach, szczególną uwagę radna zwróciła na uchwałę dotyczącą zdjęcia kategorii drogi powiatowej i były zadawane pytania, były również odpowiedzi. Tych zapisów zgodnie ze Statutem nie ma, a być powinny, skoro Statut o tym mówi. Zdaniem radnej Juchno obydwa protokoły powinny być uzupełnione.

Przewodniczący Gorzko uznał wniosek radnej Juchno za zasadny i zaproponował, żeby protokoły zostały uzupełnione i przegłosowane na następnej sesji.

4. Rozpatrzenie Raportu o stanie Powiatu Głubczyckiego za 2023 rok: - 14:12:00

a. dyskusja nad Raportem - 14:12:00

b. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Zarządowi Powiatu w Głubczycach - 14:30:00

Uchwała w sprawie udzielenia wotum zaufania Zarządowi Powiatu w Głubczycach - 14:31:00

Wyniki imienne:

  • ZA (12):
    Bogdan Kulik, Mirosław Skoczylas, Radosław Gorzko, Anita Juchno, Benedykt Pospiszyl, Maciej Kozina, Artur Czechowicz, Irena Iglińska, Edward Czyszczoń, Anna Kobierska-Mróz, Bartosz Rudziński, Wojciech Bernacki
  • PRZECIW (2):
    Tobiasz Gużda, Dariusz Kaśków
  • WSTRZYMUJE SIĘ (1):
    Leszek Bac
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/10/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

5. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu powiatu wraz z informacją o stanie mienia powiatu głubczyckiego za 2023 rok: - 14:31:00

a. zapoznanie się z opinią RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2023 r. - 14:31:00

b. zapoznanie się z opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu - 14:36:00

c. zapoznanie się z opinią RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu - 14:47:00

d. dyskusja nad sprawozdaniem finansowym i sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu głubczyckiego za 2023 rok - 14:52:00

e. podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu powiatu głubczyckiego za 2023 rok - 14:58:00

Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu powiatu głubczyckiego za 2023 rok - 14:59:00

Wyniki imienne:

  • ZA (12):
    Bogdan Kulik, Benedykt Pospiszyl, Bartosz Rudziński, Maciej Kozina, Radosław Gorzko, Mirosław Skoczylas, Irena Iglińska, Anna Kobierska-Mróz, Artur Czechowicz, Wojciech Bernacki, Edward Czyszczoń, Anita Juchno
  • PRZECIW (2):
    Tobiasz Gużda, Dariusz Kaśków
  • WSTRZYMUJE SIĘ (1):
    Leszek Bac
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/11/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

f. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Głubczycach z wykonania budżetu powiatu za 2023 rok - 15:00:00

Uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Głubczycach z wykonania budżetu powiatu za 2023 rok - 15:00:00

Wyniki imienne:

  • ZA (12):
    Bogdan Kulik, Irena Iglińska, Mirosław Skoczylas, Edward Czyszczoń, Benedykt Pospiszyl, Radosław Gorzko, Bartosz Rudziński, Maciej Kozina, Artur Czechowicz, Anna Kobierska-Mróz, Anita Juchno, Wojciech Bernacki
  • PRZECIW (2):
    Tobiasz Gużda, Dariusz Kaśków
  • WSTRZYMUJE SIĘ (1):
    Leszek Bac
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/12/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

6. Podjęcie uchwał w sprawach: - 15:02:00

a. wyboru Starosty Głubczyckiego - 15:02:00

Na pełnienie funkcji Starosty Głubczyckiego:

- Przewodniczący Radosław Gorzko zgłosił Annę Kobierską-Mróz, która wyraziła zgodę na kandydowanie.

- radny Tobiasz Gużda zgłosił Dariusza Kaśkowa, który wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Powołanie Komisji Skrutacyjnej.
Przewodniczący Radosław Gorzko zgłosił kandydaturę radnego Tobiasza Gużdę, który wyraził zgodę.
Radny Bogdan Kulik zgłosił kandydaturę radnego Edwarda Czyszczonia, który wyraził zgodę.
Radny Bogdan Kulik zgłosił kandydaturę radnego Wojciecha Bernackiego, który wyraził zgodę. 

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad składem Komisji Skrutacyjnej, która przeprowadzi wszystkie tajne głosowania:

Wynik głosowania: za - 14, przeciw - 0, wstrzymuje się - 1.

 

Radny Bartosz Rudziński poprosił o przedstawienie kandydatur na Starostę.

Głos zabrali kolejno radna Anna Kobierska-Mróz, a następnie radny Dariusz Kaśków. 

 

Komisja Skrutacyjna wybrała spośród siebie Przewodniczącego - Edwarda Czyszczonia, Sekretarza - Wojciecha Bernackiego, Członka - Tobiasza Gużdę.

Przygotowanie głosowania.

Głosowanie tajne przy urnie.

Liczenie głosów przez Komisję Skrutacyjną.

W wyniku przeprowadzonego głosowania tajnego Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, głosów ważnych oddano 14, nieważnych oddano 1. Do wyboru Starosty wymagana jest bezwzględna większość głosów ustawowego składu Rady Powiatu, tj. 9. 

Kandydaci otrzymali następującą ilość głosów:

  1. Anna Kobierska-Mróz - 12
  2. Dariusz Kaśków - 2.

Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że na pełnienie funkcji Starosty Głubczyckiego została wybrana Pani Anna Kobierska-Mróz. 

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/13/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

b. wyboru Wicestarosty Głubczyckiego - 16:06:00

Na pełnienie funkcji Wicestarosty Głubczyckiego Starosta Anna Kobierska-Mróz zaproponowała kandydaturę Pana Artura Czechowicza, który wyraził zgodę.

Przygotowanie głosowania.

Głosowanie tajne przy urnie.

Liczenie głosów przez Komisję Skrutacyjną.

W wyniku przeprowadzonego głosowania tajnego Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, głosów ważnych oddano 15, nieważnych oddano 0. Do wyboru Wicestarosty wymagana jest zwykła większość głosów.

Kandydat Artur Czechowicz otrzymał następującą ilość głosów:

        za - 11

       przeciw - 3

       wstrzymało się - 1

Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że na pełnienie funkcji Wicestarosty Głubczyckiego został wybrany Pan Artur Czechowicz.

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/14/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

c. wyboru Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach - 16:20:00

Starosta Anna Kobierska-Mróz zaproponowała kandydaturę radnego Benedykta Pospiszyla, który wyraził zgodę.

Przygotowanie głosowania.

Głosowanie tajne przy urnie.

Liczenie głosów przez Komisję Skrutacyjną.

W wyniku przeprowadzonego głosowania tajnego Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że w głosowaniu na kandydata Benedykta Pospiszyla udział wzięło 15 radnych, głosów ważnych oddano 15, nieważnych oddano 0. Do wyboru Członka Zarządu wymagana jest zwykła większość głosów.

Kandydat Benedykt Pospiszyl otrzymał następującą ilość głosów:

       za - 12

       przeciw - 2

       wstrzymało się - 1

Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że na pełnienie funkcji Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach został wybrany Pan Benedykt Pospiszyl.

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/15/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

d. wyboru Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach - 16:32:00

Starosta Anna Kobierska-Mróz zaproponowała kandydaturę radnego Bogdana Kulika, który wyraził zgodę.

Przygotowanie głosowania.

Głosowanie tajne przy urnie.

Liczenie głosów przez Komisję Skrutacyjną.

W wyniku przeprowadzonego głosowania tajnego Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że w głosowaniu na kandydata Bogdana Kulika udział wzięło 15 radnych, głosów ważnych oddano 15, nieważnych oddano 0.

Kandydat Bogdan Kulik otrzymał następującą ilość głosów:

        za - 11

       przeciw - 3

       wstrzymało się - 1

Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że na pełnienie funkcji Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach został wybrany Pan Bogdan Kulik.

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/16/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

e. wyboru Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach - 16:42:00

Starosta Anna Kobierska-Mróz zaproponowała kandydaturę radnej Ireny Iglińskiej, która wyraziła zgodę. 

Przygotowanie głosowania.

Głosowanie tajne przy urnie.

Liczenie głosów przez Komisję Skrutacyjną.

W wyniku przeprowadzonego głosowania tajnego Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że w głosowaniu na kandydatkę Irenę Iglińską udział wzięło 15 radnych, głosów ważnych oddano 15, nieważnych oddano 0.

Kandydatka Irena Iglińska otrzymała następującą ilość głosów:

        za - 11

       przeciw - 3

       wstrzymało się - 1

Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że na pełnienie funkcji Członka Zarządu Powiatu w Głubczycach została wybrana Pani Irena Iglińska.

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/17/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

f. ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Głubczycach - 16:53:00

Uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Głubczycach - 16:58:00

Wyniki imienne:

  • ZA (13):
    Irena Iglińska, Benedykt Pospiszyl, Mirosław Skoczylas, Edward Czyszczoń, Maciej Kozina, Bartosz Rudziński, Anita Juchno, Radosław Gorzko, Anna Kobierska-Mróz, Bogdan Kulik, Leszek Bac, Artur Czechowicz, Wojciech Bernacki (radny z uwagi na problem techniczny zagłosował przez podniesienie ręki)
  • PRZECIW (2):
    Tobiasz Gużda, Dariusz Kaśków
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/18/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

Przerwa od. godz. 16.58 do godz. 17.29

g. powołania Komisji skarg, wniosków i petycji - 17:29:00

Przewodniczący Rady odczytał skład Komisji skarg, wniosków i petycji:

  1. Leszek Bac,
  2. Wojciech Bernacki,
  3. Edward Czyszczoń.,
  4. Anita Juchno,
  5. Dariusz Kaśków,
  6. Maciej Kozina,
  7. Bartosz Rudziński,
  8. Mirosław Skoczylas.

Uchwała w sprawie powołania Komisji skarg, wniosków i petycji - 17:31:00

Wyniki imienne:

  • ZA (15):
    Bogdan Kulik, Radosław Gorzko, Maciej Kozina, Bartosz Rudziński, Edward Czyszczoń, Irena Iglińska, Mirosław Skoczylas, Benedykt Pospiszyl, Leszek Bac, Wojciech Bernacki, Artur Czechowicz, Anita Juchno, Anna Kobierska-Mróz, Tobiasz Gużda, Dariusz Kaśków
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/19/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

h. powołania Komisji Administracyjno-Budżetowej - 17:31:00

Przewodniczący Rady odczytał skład Komisji Administracyjno-Budżetowej:

  1. Wojciech Bernacki,
  2. Artur Czechowicz,
  3. Tobiasz Gużda,
  4. Anna Kobierska-Mróz,
  5. Bogdan Kulik,
  6. Mirosław Skoczylas.

Uchwała w sprawie powołania Komisji Administracyjno-Budżetowej - 17:32:00

Wyniki imienne:

  • ZA (15):
    Irena Iglińska, Bogdan Kulik, Leszek Bac, Tobiasz Gużda, Radosław Gorzko, Wojciech Bernacki, Edward Czyszczoń, Maciej Kozina, Benedykt Pospiszyl, Dariusz Kaśków, Mirosław Skoczylas, Bartosz Rudziński, Anita Juchno, Artur Czechowicz, Anna Kobierska-Mróz
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/20/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

i. powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu - 17:32:00

Przewodniczący Rady odczytał skład Komisji Oświaty, Kultury i Sportu:

  1. Leszek Bac,
  2. Edward Czyszczoń,
  3. Artur Czechowicz,
  4. Maria Farasiewicz,
  5. Radosław Gorzko,
  6. Tobiasz Gużda,
  7. Anna Kobierska-Mróz,
  8. Bartosz Rudziński.

Uchwała w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu - 17:33:00

Wyniki imienne:

  • ZA (15):
    Tobiasz Gużda, Irena Iglińska, Maciej Kozina, Bogdan Kulik, Radosław Gorzko, Benedykt Pospiszyl, Edward Czyszczoń, Dariusz Kaśków, Wojciech Bernacki, Mirosław Skoczylas, Bartosz Rudziński, Anna Kobierska-Mróz, Artur Czechowicz, Anita Juchno, Leszek Bac
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/21/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

j. powołania Komisji Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej - 17:33:00

Przewodniczący Rady odczytał skład Komisji Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej:

  1. Maria Farasiewicz,
  2. Radosław Gorzko,
  3. Irena Iglińska,
  4. Anna Kobierska-Mróz,
  5. Benedykt Pospiszyl,
  6. Bartosz Rudziński.

Uchwała w sprawie powołania Komisji Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej - 17:34:00

Wyniki imienne:

  • ZA (15):
    Leszek Bac, Tobiasz Gużda, Bogdan Kulik, Radosław Gorzko, Maciej Kozina, Wojciech Bernacki, Edward Czyszczoń, Benedykt Pospiszyl, Bartosz Rudziński, Mirosław Skoczylas, Anna Kobierska-Mróz, Dariusz Kaśków, Irena Iglińska, Anita Juchno, Artur Czechowicz
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/22/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

k. powołania Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Porządku Publicznego - 17:34:00

Przewodniczący Rady odczytał skład Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Porządku Publicznego:

  1. Artur Czechowicz,
  2. Anita Juchno,
  3. Irena Iglińska,
  4. Dariusz Kaśków,
  5. Maciej Kozina,
  6. Bogdan Kulik,
  7. Benedykt Pospiszyl.

Uchwała w sprawie powołania Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Porządku Publicznego - 17:35:00

Wyniki imienne:

  • ZA (15):
    Irena Iglińska, Leszek Bac, Bogdan Kulik, Tobiasz Gużda, Benedykt Pospiszyl, Radosław Gorzko, Edward Czyszczoń, Maciej Kozina, Bartosz Rudziński, Mirosław Skoczylas, Dariusz Kaśków, Anna Kobierska-Mróz, Anita Juchno, Wojciech Bernacki, Artur Czechowicz
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/23/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

l. zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głubczycach za 2023 rok - 17:35:00

Projekt uchwały zreferowała Skarbnik Powiatu Anna Kasperek-Pindur.

Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głubczycach za 2023 rok - 17:54:00

Wyniki imienne:

  • ZA (13):
    Bogdan Kulik, Irena Iglińska, Benedykt Pospiszyl, Anita Juchno, Maciej Kozina, Mirosław Skoczylas, Wojciech Bernacki, Radosław Gorzko, Leszek Bac, Anna Kobierska-Mróz, Edward Czyszczoń, Artur Czechowicz, Bartosz Rudziński
  • PRZECIW (2):
    Dariusz Kaśków, Tobiasz Gużda
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/24/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

m. zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Głubczyckiego za 2023 rok - 17:54:00

Projekt uchwały zreferowała Skarbnik Powiatu Anna Kasperek-Pindur.

Uchwała w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Głubczyckiego za 2023 rok - 17:58:00

Wyniki imienne:

  • ZA (12):
    Bogdan Kulik, Radosław Gorzko, Edward Czyszczoń, Maciej Kozina, Irena Iglińska, Wojciech Bernacki, Anita Juchno, Bartosz Rudziński, Artur Czechowicz, Anna Kobierska-Mróz, Mirosław Skoczylas, Benedykt Pospiszyl
  • PRZECIW (2):
    Dariusz Kaśków, Tobiasz Gużda
  • WSTRZYMUJE SIĘ (1):
    Leszek Bac
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz
  • W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/25/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.
  • n. zmian budżetu powiatu głubczyckiego na 2024 rok - 17:58:00

    Projekt uchwały zreferowała Skarbnik Powiatu Anna Kasperek-Pindur.

    Radna Anita Juchno zapytała, czy zostały umorzone jakiekolwiek kary z tytułu nieterminowego zgłoszenia zbycia, nabycia pojazdu? A jeżeli tak, to jakie były ku temu przesłanki?

Pani Skarbnik odpowiedziała, że żadna decyzja nie była wzruszona, czyli te kary nie były umorzone.

Uchwała w sprawie zmian budżetu powiatu głubczyckiego na 2024 rok - 18:04:00

Wyniki imienne:

  • ZA (15):
    Benedykt Pospiszyl, Irena Iglińska, Edward Czyszczoń, Mirosław Skoczylas, Bogdan Kulik, Tobiasz Gużda, Bartosz Rudziński, Dariusz Kaśków, Wojciech Bernacki, Maciej Kozina, Radosław Gorzko, Artur Czechowicz, Anna Kobierska-Mróz, Leszek Bac, Anita Juchno
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/26/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

o. zmiany wieloletniej prognozy finansowej - 18:05:00

Projekt uchwały zreferowała Skarbnik Powiatu Anna Kasperek-Pindur.

Uchwała w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej - 18:06:00

Wyniki imienne:

  • ZA (15):
    Radosław Gorzko, Bogdan Kulik, Benedykt Pospiszyl, Irena Iglińska, Bartosz Rudziński, Mirosław Skoczylas, Wojciech Bernacki, Maciej Kozina, Artur Czechowicz, Leszek Bac, Edward Czyszczoń, Anna Kobierska-Mróz, Dariusz Kaśków, Tobiasz Gużda, Anita Juchno
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/27/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

p. wyboru przedstawiciela do Zgromadzenia związku powiatowo-gminnego pod nazwą POWIATOWO-GMINNY ZWIĄZEK TRANSPORTU „POGRANICZE” z siedzibą w Głubczycach - 18:07:00

Projekt uchwały zreferował Wicestarosta Artur Czechowicz.

Radny Bogdan Kulik zgłosił kandydaturę Wicestarosty Artura Czechowicza, który wyraził zgodę.

Nie zgłoszono innych kandydatur.

Uchwała w sprawie wyboru przedstawiciela do Zgromadzenia związku powiatowo-gminnego pod nazwą POWIATOWO-GMINNY ZWIĄZEK TRANSPORTU „POGRANICZE” z siedzibą w Głubczycach - 18:09:00

Wyniki imienne:

  • ZA (13):
    Benedykt Pospiszyl, Bartosz Rudziński, Irena Iglińska, Edward Czyszczoń, Bogdan Kulik, Radosław Gorzko, Wojciech Bernacki, Artur Czechowicz, Anna Kobierska-Mróz, Maciej Kozina, Mirosław Skoczylas, Anita Juchno, Leszek Bac
  • PRZECIW (2):
    Tobiasz Gużda, Dariusz Kaśków
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/28/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r. i na swojego przedstawiciela do Zgromadzenia związku powiatowo-gminnego pod nazwą POWIATOWO-GMINNY ZWIĄZEK TRANSPORTU „POGRANICZE” z siedzibą w Głubczycach wybrała Wicestarostę Artura Czechowicza. 

q. powierzenia Gminie Kietrz realizacji zadania publicznego w zakresie przebudowy dwóch skrzyżowań drogi gminnej z drogą powiatową nr 1234O relacji DW 420-Rozumice-Ściborzyce Wielkie-granica Państwa w miejscowości Rozumice - 18:09:00

Projekt uchwały zreferował Wicestarosta Artur Czechowicz.

Uchwała w sprawie powierzenia Gminie Kietrz realizacji zadania publicznego w zakresie przebudowy dwóch skrzyżowań drogi gminnej z drogą powiatową nr 1234O relacji DW 420-Rozumice-Ściborzyce Wielkie-granica Państwa w miejscowości Rozumice - 18:11:00

Wyniki imienne:

  • ZA (15):
    Tobiasz Gużda, Mirosław Skoczylas, Benedykt Pospiszyl, Radosław Gorzko, Bogdan Kulik, Maciej Kozina, Anna Kobierska-Mróz, Edward Czyszczoń, Dariusz Kaśków, Leszek Bac, Anita Juchno, Bartosz Rudziński, Wojciech Bernacki, Irena Iglińska, Artur Czechowicz
  • BRAK GŁOSU (1):
    Maria Farasiewicz

W wyniku głosowania Rada Powiatu w Głubczycach jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/29/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r.

7. Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej powiatu głubczyckiego. - 18:11:00

Ocenę zasobów pomocy społecznej powiatu głubczyckiego przedstawiła Anna Bajor Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Głubczycach.

8. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy powiatu głubczyckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023. - 18:18:00

Sprawozdanie z realizacji Programu przedstawiła Wioletta Makselan Sekretarz Powiatu. 

9. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Głubczycach. - 18:19:00

Radny Leszek Bac zapytał o przystanek w Pomorzowicach.

Wicestarosta Czechowicz odpowiedział, że będą w tej miejscowości dwa przystanki autobusowe.

Radny Bartosz Rudziński zapytał o zawarcie ugody pozasądowej z Dyrektorem Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głubczycach.

Wicestarosta Czechowicz odpowiedział, że chodzi wyłącznie o zmianę formy stosunku pracy, tj. z kontraktu (umowy cywilno-prawnej) na umowę o pracę.

Radca prawny doprecyzował wypowiedź Wicestarosty Czechowicza.

Radna Anita Juchno zadała następujące pytania:

1) jakie zmiany wprowadzono w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa?

2) czy został już rozważony sposób przeznaczenia samochodu m-ki VW Transporter przyjętego na mienie powiatu?

3) czy jest już zawarta umowa na dotację z Burmistrzem Głubczyc i jaki jest termin realizacji inwestycji w Nowej Wsi Głubczyckiej?

Wicestarosta Czechowicz udzielił odpowiedzi:

- na pytanie 3 - Nie ma jeszcze podpisanej umowy, ale będzie ona zawarta w najbliższych dniach i wówczas będzie też znany termin jej realizacji, Dodał, że inwestycja dotyczy przedłużenia ciągu chodnika, który był remontowany w ubiegłym roku. 

- na pytanie 2 - Testowana jest przydatność auta na drogach. Zostały utworzone dwie ekipy drogowców interwencyjnych ze względu na mnogość działań po zimie. Wicestarosta dodał, że używanie dwóch samochodów będzie z korzyścią dla szybkości załatwiania spraw.

Sekretarz Powiatu odpowiadając na pytanie 1 poinformowała, że zmiany dotyczą zapisów w Wydziale Geodezji i Nieruchomości, Wydziale Komunikacji i Transportu oraz Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa.

10. Interpelacje i zapytania radnych. - 18:27:00

Przewodniczący Gorzko poinformował, że w okresie międzysesyjnym nie wpłynęły interpelacje i zapytania radnych. 

11. Wnioski i oświadczenia radnych. - 18:29:00

Przewodniczący Gorzko wyjątkowo zezwolił na złożenie w formie ustnej interpelacji i zapytań w pkt. 11 - wnioski i oświadczenia radnych.

Radny Tobiasz Gużda złożył pięć wniosków i interpelacji:

1) Mieszkańcy Bogdanowic mieli obiecane na spotkaniu przedwyborczym, że zostaną ścięte klony na boisku w Bogdanowicach. Co dzieje się w tym temacie?

2) W związku z remontem drogi powiatowej na odcinku Bogdanowice-Bogdanowice Kolonia jest prośba o montaż na skrzyżowaniu ul. Raciborskiej z ul. Kołłątaja w Głubczycach tablicy informacyjnej o robotach drogowych i wyznaczeniu alternatywnego objazdu, tak aby ruch samochodowy kierował się bardziej w stronę Bernacic, a nie przez Bogdanowice i Nową Wieś. 

3) Prośba w imieniu mieszkańców Nowej Cerekwi  o drobne przesunięcia czasowe w rozkładzie jazdy PKS na trasie Głubczyce-Kietrz-Włodzienin.

4) Prośba w imieniu mieszkańców Baborowa o naprawę chodnika na wysokości kościoła.

5) Zapytanie czy w najbliższym czasie jest planowany remont dróg w m. Królowe i m. Ściborzyce Wielkie?

 

Odpowiedzi udzielił Wicestarosta Czechowicz:

ad. 4) W Baborowie to chyba bardziej chodzi o ul. Kościuszki i o nawierzchnię drogi niż o chodnik, z którym był problem, ale już to zostało zrobione. Jeśli chodzi o drogę, to zostanie to sprawdzone.

ad. 3) Zmiany w kursach PKS-u muszą zostać uzgodnione z Prezesem PKS-u.

ad. 2) Sytuacja zostanie przeanalizowana.

ad. 1) W miarę możliwości finansowych będziemy starać się usuwać drzewa.

ad. 5) W Ściborzycach Wielkich były plany nakładek na gorąco, ale raczej w tym roku nie uda się ze względu na brak pieniędzy ogłosić przetargu na masę na gorąco. Jeśli chodzi o m. Królowe to jesteśmy w trakcie procedury przetargowej. Wicestarosta wyraził nadzieję na podpisanie umowy w najbliższych dniach.

 

Radna Anita Juchno:

1) stwierdziła, że w ubiegłym roku powiat uzyskał znaczną kwotę z Polskiego Ładu na modernizację infrastruktury drogowej. Następnie zadała pytanie czy te wszystkie środki zostały już zaangażowane?

2) zapytała czy Zarząd już zdecydował, jakie drogi zostaną złożone na tegoroczne rozdanie Funduszu Rozwoju Dróg, ponieważ radni chcieliby wiedzieć wcześniej, czy coś już jest przygotowane i co będzie przedmiotem aplikowania o dodatkowe środki?

3) zapytała czy środki z Polskiego Ładu zostaną zaangażowane na remont drogi w Ściborzycach Małych, na który już została opracowana dokumentacja?

 

Odpowiedzi udzielił Wicestarosta Czechowicz:

ad. 3) Na Ściborzyce Małe są w sumie opracowane dwie dokumentacje, bo tam jest podzielone na część zamieszkałą i część niezamieszkałą. Zarząd nie zdecydował jeszcze, który odcinek będzie typować. Wicestarosta wyraził nadzieję, że się zmienią te zasady i dofinansowanie z funduszu będzie wyższe niż 50%.

ad. 1) Jeśli chodzi o zaangażowanie, tych wszystkich środków z Polskiego Ładu, to Zarząd nie ma już wolnych środków, ponieważ wszystko zostało zaangażowane we Włodzienin, Gołuszowice, Zawiszyce oraz łączniki m.in. w m. Królowa.

ad. 2) Jeśli chodzi o typowanie to Zarząd będzie patrzeć na to, na co mamy dokumentację. Zobaczymy na ile sobie możemy pozwolić, jeśli chodzi o wkład własny, bo to będzie najważniejsze kryterium. Jeżeli będziemy mogli zaangażować jeszcze wkładem własnym jakieś środki, to będziemy się starali zrobić więcej niż mniej, natomiast mamy też ewentualnie mniejsze projekty, żeby móc nawet mniejszy odcinek zrobić. Wkład własny w wysokości 50% to jest dla nas słabe dofinansowanie. Wicestarosta wyraził nadzieję, że warunki się zmienią i być może wtedy będziemy mogli się pokusić o remont większych odcinków.

 

Radna Anita Juchno poprosiła Starostę, żeby na najbliższym posiedzeniu Zarządu priorytetowo potraktować wniosek na drogę w Ściborzycach Małych, ponieważ dokumentacja jest wykonana, a potrzeba remontu drogi w tej miejscowości jest ogromna. W tym momencie jej stan techniczny przypomina drogę w Królowej.

Radny  Benedykt Pospiszyl podziękował samorządowi powiatowemu za współfinansowanie wydawnictwa „Historia Wysokiej”.

Radny Leszek Bac zapytał kiedy wejdą wykonawcy na ścieżkę rowerową na trasie Gadzowice-skrzyżowanie Królowe-Marysieńka?

Radny Edward Czyszczoń poproś, aby na trasie Kolonia Włodzienin-Bogdanowice przypilnować, żeby drzewa były dobrze przycięte i zabezpieczone, ponieważ w tej chwili bardzo drzewa są bardzo pokaleczone

Wicestarosta Czechowicz wyjaśnił, że gałęzie najpierw tnie duży sprzęt, a potem jeszcze ręcznie jest to wszystko docinane. Następnie zapewnił, że będzie to wszystko przypilnowane.

12. Zakończenie obrad. - 18:46:00